| Författare |
Meddelande |
| Ingen film kopplad till denna tråd |
|
b00red
Moderator
Skribent
Online status: Offline
|
 Postat: 2006 Februari 28 klockan 10:59 |
|
Stealth såg jag igår kväll, vilket skräp det var... ganska hyfsade actionscener men historien dom försöker sig på är ju ganska långsökt. Bläh säger jag!
Så du gillade inte Sin City Daniel? En av de bättre filmerna jag sett i år tycker jag, men den är antingen "gillar man eller gillar inte". Tyckte överspelet passade skitbra t.ex för dom beter sig verkligen som i serietidningar o.s.v. Sista scenen när Willis bankar loss var ju helt underbar. :D
Men men.
Om du har Sin city som du inte vill ha köper jag den gärna, jag bytte bort min mot bröderna Grimm, och den har jag sålt nu. lol. Har lediga platser i hyllan.
Fick blaxploitationfilmerna idag. Så underbart! :D
|
|
Salam Alaikum
|
IP Loggat |
|
t0nash
Medlem
|
 Postat: 2006 Februari 28 klockan 16:17 |
Såg De sju Samurajerna av Kurosawa. HAr iofs sett den ett par gånger innan, men den är så underbart bra. över 3 timmar lång och svartvit, men det gör den bara bättre q; En perfekt film att ha på i bakgrunden medan du gör annat..
7 glada laxar av 7 möjliga q; ett måste..
|
|
Match in the gastank - boom boom!
|
IP Loggat |
|
Lorency
Nykomling
|
 Postat: 2006 Mars 03 klockan 21:16 |
Dödligt Vapen 2.
Uppföljare och den är hyfsat bra. Många tycker att filmerna blir sämre allt eftersom men alla Dödligt Vapen filmerna är charmiga på sitt sätt.
|
|
JANSON: We've got a situation, boss. Seems that Mon Mothma is planning to use white mascara with *green* eyeshadow.
WEDGE: Holy mother of--! Rouge Squadron, let's fly!
|
IP Loggat |
|
b00red
Moderator
Skribent
|
 Postat: 2006 Mars 19 klockan 12:32 |
|
Roy Anderson's sånger från andra våningen. En av mina favoritfilmer.
|
|
Salam Alaikum
|
IP Loggat |
|
Pikkenix
Administrator
Grundare av dvdklippet
Senast recenserade film
Village, The
-Visa alla recensioner skrivna av Pikkenix
|
 Postat: 2006 Mars 19 klockan 12:48 |
|
A history of violence - lite svårt att sätta ett betyg på den. Är varken riktigt bra eller dålig, lite sådär poänglös på något sätt.
|
|
Mvh
Daniel Eriksson, DVDklippet.nu
|
IP Loggat |
|
Christmas
Medlem
|
 Postat: 2006 Mars 29 klockan 19:15 |
|
Jag såg "Fun with Dick and Jane" på bio alldeles häromveckan. Tänkte att en Jim Carrey film aldrig kan bli fel. Men dock var den inte riktigt så rolig som jag och min kompis hade förväntat oss. Så den förtjänar nog bara +++ plus av 5. Men den var iaf en del underhållande.
|
|
MVH/Annelie *lostfan och primadonna*
|
IP Loggat |
|
b00red
Moderator
Skribent
|
 Postat: 2006 April 01 klockan 15:37 |
|
Livet från den ljusa sidan. På SVT såklart, bara dom som bryr sig att köpa in bra film. Synd att tv-licensen är så dyr bara...
|
|
Salam Alaikum
|
IP Loggat |
|
E.N.R.
Moderator
Skribent
|
 Postat: 2006 April 02 klockan 17:07 |
Livet från den ljusa, aaah, vilken underbar film. En film jag aldrig tröttnar på
|
IP Loggat |
|
b00red
Moderator
Skribent
|
 Postat: 2006 April 07 klockan 23:39 |
|
King kong...
Med stor sannolikhet Peter Jackson's minst underhållande film. Helt kass var den.
BUUUUUUUUUUUUUUUUUUU! Peter Jackson vet hut!
|
|
Salam Alaikum
|
IP Loggat |
|
exHer
Forumräv
Senast recenserade film
Scary Movie 4
-Visa alla recensioner skrivna av exHer
|
 Postat: 2006 April 07 klockan 23:48 |
|
Va? Hur kan du inte tycka den är underhållande?
En fantastisk äventyrsfilm som verkligen håller fast spänningen och ens intresse trots att den är så lång, tycker jag!
|
IP Loggat |
|
b00red
Moderator
Skribent
|
 Postat: 2006 April 08 klockan 00:26 |
|
Hmm, näe gillade den verkligen inte. Dåligt flyt i hela filmen och töntiga scener som kunde varit från den snällaste Disneyfilmen nånsin... (När dom snurrar på isen där.)
Jack Black ska ha cred för sin roll dock, han gör en bra girigbuk. Trodde att hans medverkan skulle vara det jag störde mig på, men det blev så mycket annat att klaga på. :D
Fin var den, filmen... omgivningar och allt. Men mer än det var det inte.
Redigerad av b00red
|
|
Salam Alaikum
|
IP Loggat |
|
b00red
Moderator
Skribent
|
 Postat: 2006 April 09 klockan 01:44 |
|
Hyrde A love song for Bobby Long ikväll, avslutade den precis och det var en otroligt bra film! Gillar ni Travolta är det bara att se.
|
|
Salam Alaikum
|
IP Loggat |
|
Pikkenix
Administrator
Grundare av dvdklippet
Senast recenserade film
Village, The
|
 Postat: 2006 April 09 klockan 09:17 |
|
Håller helt klart med b00red när det gäller King Kong - årets stora besvikelse hittills...
|
|
Mvh
|
IP Loggat |
|
BlackRose
Forumräv
Senast recenserade film
Supervolcano
-Visa alla recensioner skrivna av BlackRose
|
 Postat: 2006 April 09 klockan 17:52 |
|
Håller inte med er som tyckte King Kong var dålig. Den var suveränt bra gjord och istället för att enbart handla om en kille en tjej och en apa...hade de vävt in en bra story i det hela. Infödingarna var nog de otäckaste jag sett av infödingar på länge och scenerna med de andra urtidsdjuren var underbara. Satt på spänn hela tiden och trots att filmen var tre timmar kändes den inte alls så...
|
|
BlackRose
|
IP Loggat |
|
t0nash
Medlem
|
 Postat: 2006 April 09 klockan 23:43 |
King Kong var verkligen inte dålig.. full fart och helsnyggt gjort.. Tycker att alla effekter bara gör filmen värd att kolla. Riktigt skön film.
|
|
Match in the gastank - boom boom!
|
IP Loggat |
|
E.N.R.
Moderator
Skribent
|
 Postat: 2006 April 09 klockan 23:54 |
Jag tyckte King Kong var rätt mittemellan faktiskt, den har fantastiska effekter som verkligen får en att imponeras å det grövsta, men samtidigt är den alldeles för lång. Den skulle utan problem ha kunnat kortas av med åtminstone 40 minuter, då hade jag varit salig.
|
IP Loggat |
|
hedingbg
Nykomling
|
 Postat: 2006 April 10 klockan 00:28 |
|
Såg The Hills Have Eyes 2006 i helgen gillar man orginalet av Wes Craven från 1977 så gillar man nog denna jag ger den 3 av 5.
|
IP Loggat |
|
b00red
Moderator
Skribent
|
 Postat: 2006 April 10 klockan 09:45 |
|
Sweet. :D Originalet av The hills have eyes var ju så underbar! haha, vilken film. Kommer ihåg att jag hade den och ett par till skräckfilmer i samma stil när jag var 12 - 13 år. Gömde dom i skrubben så att inte mor min skulle hitta dom. :D
|
|
Salam Alaikum
|
IP Loggat |
|
Pikkenix
Administrator
Grundare av dvdklippet
Senast recenserade film
Village, The
|
 Postat: 2006 April 10 klockan 11:30 |
Är ni seriösa med effekterna, räknar man bort King Kong så är ju effekterna under all kritik. Längesen man såg så patetiskt dåliga båteffkter (både det stora fartyget och framförallt när de ror i ekorna)! Me den budgeten borde de väl kunna fixa så att en båt flyter någorlunda naturligt eller?
Första gången jag såg filmen så förstummades jag av effekterna av dinosarna, men andra gången jag såg filmen så insåg jag att det inte alls är något att hänge i granen. Jämför det med Jurassic Park och filmen som är drygt 15 år gammal är betydligt mycket bättre animerad än det här. Se filmen en gång till och studera effekterna - du kommer att hitta många roliga/lustiga detaljer...
|
|
Mvh
|
IP Loggat |
|
E.N.R.
Moderator
Skribent
|
 Postat: 2006 April 10 klockan 11:51 |
Jag syftade mest på effekterna med apan, men även båtscenerna och övriga effekter var läckra. Det kändes inte direkt 100 % verklighetstrogna, men de utstrålade en gammaldags charm 
Såg för övrigt Tommy Boy häromdagen, lätt en av de bästa komedierna någonsin med Chris Farley i högform. Synd bara att den jäveln dog innan han hann göra fler än 4 filmer med han själv i huvudrollen :/
|
IP Loggat |
|